Questu articulu hè dedicatu à tutti i pruprietarii di animali chì trattanu i so animali cù pacienza è cura. Ancu s'ellu partenu, sentenu u vostru amore.
01 u numeru di animali cù insufficienza renale cresce annu per annu
L'insufficienza renale acuta hè parzialmente reversibile, ma l'insufficienza renale cronica hè completamente irreversibile. I pruprietarii di animali ponu fà solu trè cose:
1: Fate un bonu travagliu in ogni dettagliu di a vita, è pruvate micca di lascià l'animali anu insufficienza renale eccettu l'accidenti;
2: Insuffisance renale aguda, esame precoce, trattamentu precoce, ùn esitate micca, ùn ritardate;
3: Prima si trova è tratta l'insufficienza renale crònica, u più longu hè u tempu di vita;
02 Perchè l'insufficienza renale hè difficiule di ricuperà
Ci hè dui motivi principali per chì a fallimentu renale hè terribili è difficiule di trattà:
1: Cumu l'ammentatu prima, salvu chì l'insufficienza renale aguda causata da l'avvelenamentu è l'ischemia lucale pò esse riversata, u restu hè irreversibile. Una volta chì a vera ferita di a funzione renale hè difficiule di ricuperà, è ùn ci hè micca una vera droga per a fallimentu renale di l'animali in u mondu, chì sò tutti nutrienti è supplementi;
2: Tutti sapemu chì u rino hè un organu riservatu di u nostru corpu, vale à dì, avemu dui rini. Sì unu hè dannatu, u corpu pò ancu funziunà nurmale, è ùn sentimu micca a malatia. U rino mostra solu sintomi quandu quasi u 75% di a so funzione hè persa, per quessa chì a fallimentu renale hè più o menu tardi quandu si trova, è ci sò pochi opzioni di trattamentu dispunibili.
Quandu a funzione renale hè persa da 50%, l'ambiente internu hè sempre stabile, è hè quasi impussibile di detectà i prublemi; A perdita di a funzione renale hè 50-67%, a capacità di cuncentrazione hè persa, u valore biochimicu ùn cambierà micca, è u corpu ùn mostrarà micca u rendiment, ma certi prucessi pruspettivi, cum'è SDMA, aumenteranu; A perdita di a funzione renale era 67-75%, è ùn ci era micca un rendimentu evidenti in u corpu, ma u nitrogenu di urea biochimica è a creatinina cuminciaru à cresce; Più di u 75% di a perdita di a funzione renale hè definita cum'è fallimentu renale è uremia avanzata.
A manifestazione più ovvia di a fallimentu renale agutu hè a riduzzione rapida di l'urina di l'animali, per quessa, aghju bisognu di ogni pruprietariu per osservà u voluminu d'urina di a so petite ogni ghjornu. Questu hè assai difficiule per i prupietari di l'animali chì spessu lascianu i misgi è i cani esce liberamente, cusì hè spessu l'ultimu mumentu per questi animali per malati.
03 certi pazienti cù insufficienza renale aguda pò ricuperà
Ancu l'insufficienza renale aguda in a fallimentu renale hà un iniziu rapidu è sintomi aguti, hè sempre pussibule di ricuperà, per quessa, hè assai impurtante per evità l'occurrence di insuficienza renale aguda è truvà a causa di a malatia. L'insufficienza renale acuta hè principalmente causata da ischemia lucale, bloccu di u sistema urinariu è avvelenamentu.
Per esempiu, u 20% di u fornimentu di sangue à u core hè à u rino, mentri u 90% di u sangue di u rino passa per a corteccia renale, cusì sta parte hè più vulnerabile à l'ischemia è u dannu indossu di velenu. Dunque, spessu truvamu chì e malatie renali è cardiache sò spessu interrelati. Quandu unu hè male, l'altru organu serà vulnerabile è propensu à a malatia. Cause cumuni di insufficienza renale causata da ischemia include a disidratazione severa, sanguinamentu massivu è ustioni.
Se a desidratazione, l'emorragia è l'ustioni ùn sò micca faciuli di succede, l'induzione più cumuna di insuficienza renale aguda in a vita di ogni ghjornu hè una insufficienza renale aguda causata da u bloccu di u sistema urinariu. Hè spessu a vejiga è petre uretrale, cristalli di bloccu, uretrite, gonfiore è bloccu di cateter urinariu. U bloccu pruvuca l'accumulazione di u trattu urinariu, a filtrazione glomerulare bluccata, l'aumentu di l'azotu senza proteina in u sangue, risultatu in necrosi di a membrana basale glomerulare. Sta situazione hè facile à ghjudicà. Sempre chì l'urina hè chjusa per più di 24 ore, duvemu pruvà a biochimica per assicurà chì ùn ci hè micca fallimentu renale. Stu tipu di fallimentu renale hè ancu l'unicu fallimentu renale chì pò ricuperà cumplettamente in pochi ghjorni, ma s'ellu hè ritardatu, hè prubabile di aggravà a malatia o di trasfurmà in fallimentu renale crònicu in pochi ghjorni.
A più sottospecie di insufficienza renale aguda hè causata da avvelenamentu. Manghjendu uva ogni ghjornu hè unu, è u più hè l'usu incorrectu di droghe. In l'acqua è l'elettroliti di u fluidu di filtrazione glomerulare reabsorbed, e cellule epiteliali tubulari renali sò esposti à cuncentrazione crescente di veleni. A secrezione o reabsorption di veleni da e cellule epiteliali tubulari renali pò fà chì i veleni s'acumulanu à una alta cuncentrazione in e cellule. In certi casi, a toxicità di i metaboliti hè più forte di quella di i cumposti precursori. A droga chjave quì hè "gentamicin". Gentamicina hè una droga antiinflamatoria gastrointestinali cumunimenti usata, ma hà una grande nefrotossicità. In a maiò parte di i casi, ancu in l'uspidale, se u diagnosticu è u trattamentu sò impropriu, hè faciule fà causà insufficienza renale aguda inducida tossica.
I ricumandemu fermamente chì i pruprietarii di animali ùn pruvate micca di injectà gentamicina quandu anu una scelta. Inoltre, l'animali cù i rini mali anu bisognu di attentu à i medicazione. A maiò parte di e droghe antiinflamatorii indicà l'insufficienza renale in contraindicazioni. Aduprate cun prudenza, cephalosporins, tetracyclines, antipyretics, analgésici, etc.
04 L'insufficienza renale crònica hà bisognu di cura di i pazienti
Differenti da l'insufficienza renale aguda, l'insufficienza renale crònica hè quasi difficiuli di truvà, è ùn ci sò micca sintomi evidenti in a prima fase di l'iniziu. Forsi ci sarà più urina chè u normale, ma ùn pudemu micca ghjudicà in a nostra vita di ogni ghjornu chì hè duvuta à l'aumentu di u voluminu d'urina causatu da u clima caldu, più attività è cibo seccu. Inoltre, hè difficiule di determinà a causa di l'insufficienza renale crònica. Attualmente, ciò chì pò esse usatu cum'è riferimentu hè e malatie glomerulari, cum'è nefrite, nefropatia genetica innata, obstruction uretrale, o insufficienza renale cronica senza trattamentu puntuale.
Se l'insufficienza renale aguda pò ancu accelerà a ricuperazione aumentendu l'approvvigionamentu di l'acqua potable, l'iniezione subcutanea di l'acqua, a dialisi è altri metudi per metabolizà e tossine è riduce a carica di u rino. Ùn ci hè micca manera di restaurà a funzione renale in fallimentu renale crònicu. L'unicu ciò chì pudemu fà hè di riduce a vitezza di a ferita renale è allargà a vita di l'animali cù l'alimentazione scientifica è certi nutrienti, cum'è u supplementu di calcium, l'usu di eritropoietina, manghjendu l'alimentu di prescription è riducendu l'ingesta di prutezione. Un'altra cosa da nutà hè chì assai fallimentu renali seranu accumpagnati da a diminuzione di a funzione pancreatica, è ancu a pancreatitis, chì hà ancu bisognu d'attenzione.
U megliu modu per trattà a fallimentu renale crònicu hè di truvà prima. U prima si trova, u megliu u statu di vita pò esse mantinutu. Per i misgi, quandu e teste biochimiche di nitrogenu urea, creatinina è fosforu sò normali, SDMA pò esse verificatu regularmente una volta à l'annu per determinà s'ellu ci hè insufficienza renale cronica iniziale. Tuttavia, sta prova ùn hè micca precisa per i cani. Ùn era finu à 2016 in i Stati Uniti chì avemu cuminciatu à studià se sta prova pò esse usata nantu à i cani. Perchè u valore di prova hè assai sfarente di quellu di i misgi, ùn pò micca esse usatu cum'è un indice di diagnosticu per i cani in a prima fase di fallimentu renale crònicu. Per esempiu, 25 hè a fine di a fase 2 o ancu l'iniziu di a fase 3 di fallimentu renale crònicu per i misgi, Per i cani, certi studiosi credi chì ancu in a gamma di salute.
L'insufficienza renale crònica di i misgi è i cani ùn significa micca a morte, cusì i pruprietarii di l'animali anu da piglià cura di elli cù pacienza è cura cù una attitudine pacifica. U restu dipende di u so destinu. Un ghjattu ch'e aghju datu à i mo culleghi prima hè statu truvatu per avè una insufficienza renale cronica à l'età di 13. Hè stata alimentata scientificamente cù droghe à tempu. À l'età di 19 anni, salvu qualchì anzianu di l'ossi è l'intestini è u stomacu, u restu hè assai bonu.
In fronte à l'insufficienza renale di l'animali di l'animali, i prupietari di l'animali anu pochi scelte per fà, cusì finu à ch'elli trattanu attivamente, crescenu è manghjanu scientificamente in a so capacità, hè assai, assai difficiule o ancu quasi impussibile di restaurà cumplettamente u valore normale. Hè bonu per avè a creatinina è u nitrogenu di urea in u range normale è ligeramente più altu. Hè a so benedizzione per ricuperà, Se finalmente parte, u pruprietariu di l'animali farà u so megliu. A vita hè sempre reincarnante. Forse tornanu à voi di novu prestu, sempre chì site dispostu à crede.
Tempu di pubblicazione: 27-sep-2021