01 A cunvivenza armuniosa di i misgi è i cani
Cù e cundizioni di vita di e persone sempre megliu, l'amichi chì mantenenu animali domestici ùn sò più soddisfatti di una sola mascota. Certi pirsuni pensanu chì un gattu o un cane in a famiglia si sentenu solu è volenu truvà un cumpagnu per elli. In u passatu, era spessu di mantene u listessu tipu d'animali, è dopu truvà un gattu è un cane per accumpagnalli. Ma avà più persone volenu sperimentà diversi sentimenti di l'allevamentu di l'animali, cusì cunsiderà i misgi è i cani; Ci sò ancu parechji amichi chì curanu i cuccioli è i gattini abbandunati per via di u so amore.
Davanti à l'amichi chì in origine anu animali domestici in casa, l'allevamentu di animali novi è sfarenti ùn hè micca un prublema. Manghjà, beie l'acqua, andendu à u toilette, cura, bagnà è vaccinate sò tutti familiari. L'unicu cosa per affruntà hè u prublema di l'armunia trà i novi animali è i vechji animali in casa. In particulare, i misgi è i cani, chì ùn anu micca lingua o ancu qualchi cuntradizioni, spessu bisognu di passà per trè tappe, L'intensità è a durata di u cumpurtamentu è u funziunamentu di u caratteru in queste trè tappe sò in relazione cù a razza è l'età di i misgi è i cani.
Divisemu in generale i misgi è i cani in parechji tippi secondu e caratteristiche di i dui lati: 1. i misgi è i cuccioli cù età matura o persunalità, i misgi sò stabile è i cuccioli sò vivaci; 2. Cani maturi è gattini. I cani sò stabili è i gattini sò curiosi; 3 razza di cani è misgi tranquilli; 4 razze attive di cani è misgi; 5. Gatti è cani cusì bravi è docili cum'è i misgi pupi ; 6 gatti è cani timidi è sensibili;
In fatti, u ghjattu hè più paura di i movimenti veloci è enormi di u cane. S'ellu scontra un cane chì hè lentu è ùn importa nunda, u ghjattu serà felice di accettà. À mezu à elli, a quinta situazione pò guasi fà i misgi è i cani vivenu inseme bè, mentre chì a sesta situazione hè assai difficiule. O u ghjattu hè malatu o u cane hè feritu, è hè quasi impussibile di campà bè dopu.
02 U primu stadiu di a relazione di u gattu è u cane
U primu stadiu di a relazione trà i misgi è i cani. I cani sò animali gregari. Quandu un novu membru si trova in casa, serà sempre curiosu di u cuntattu passatu, annusà l'odore di l'altra persona, toccu u corpu di l'altra persona cù i so artigli, sente a forza di l'altra persona, è poi ghjudicà u relazione di status trà l'altra persona è ellu stessu in casa. U ghjattu hè un animali solitario. Hè prudente per natura. Hè solu dispostu à cuntattà l'animali chì hà vistu o valutatu chjaramente a capacità di l'altru. Ùn serà micca attivamente cuntattu cù animali strani direttamente. Allora in a vita di ogni ghjornu, quandu i cani è i misgi si scontranu in casa in a prima fase, i cani sò sempre attivi mentre i misgi sò passivi. I misgi si piattanu sottu à tavule, sedie, letti o armadi, o arrampicanu nantu à racks, letti è altri lochi induve i cani ùn ponu micca avvicinassi, è osservanu lentamente i cani. Misura se a velocità, a forza è a reazione di u cane à certe cose sò minacciati per ellu, è se u cane pò scappà in u tempu quandu u perseguite.
U cane perseguirà sempre u ghjattu per vede è annusà durante stu periodu. Quandu u ghjattu ci và, u cane ci seguitarà. Ancu s'ellu ùn pò micca esse cuntattatu u ghjattu, u cane guardirà l'altru latu cum'è u guardianu. Una volta chì u ghjattu hà una azzione evidenti, u cane saltarà o abbaiarà eccitatu, cum'è per dì: "Veni, vai, esce, si move di novu".
À questu stadiu, se u cane hè maturu è hà un caratteru stabile, u ghjattu hè un gattino chì hè ghjustu cuminciatu à cuntattà u mondu è hè curiosu di u cane, o u ghjattu è u cane sò tramindui razzi stabili, allora passerà rapidamente. è liscia; S'ellu hè un ghjattu adultu o cucciolo, u ghjattu hè assai prudente annantu à l'intornu, è u cane hè particularmente attivu, sta tappa diventerà particularmente longa, è certi ancu piglià 3-4 mesi. Solu quandu a pacienza di u cane sguassate è a vigilanza di u ghjattu ùn hè micca forte pò entre in a seconda tappa.
03 I misgi è i cani ponu esse partenarii
A seconda tappa di a relazione trà i misgi è i cani. Dopu avè osservatu i cani per un periudu di tempu è avè familiarizatu cù certi cumpurtamenti, azzioni è rapidità di i cani, i misgi cumincianu à rilassate a so vigilanza è pruvate à cuntattà è interagisce cù i cani. I cani, invece, sò à u cuntrariu. Cù l'osservazione di i misgi, trovanu chì i misgi sempre sminuisce in un locu chjucu è ùn si movenu micca, è ùn esce micca à ghjucà. À pocu à pocu, u so entusiasmu hè sbulicatu, è ùn sò micca cusì entusiasmati è eccitati. Ma dopu tuttu, ùn sò micca assai familiarizati cù l'altri è mantenenu un certu gradu di curiosità. Speranu di avè u cuntattu fisicu è ghjucà cù l'altri.
U funziunamentu più cumuni hè u ghjattu à pusà nantu à una sedia o stendu nantu à a tavula, fighjendu u cane in piedi o à pusà sottu, chì prova di ghjunghje à chjappà a testa di u cane è scuzzulate a coda. Quandu facia sta azzione, u ghjattu ùn hà micca paw (se pawing mostra timore è còllera), è ùn ferite micca u cane si simpricimenti usa un pad di carne per pat, chì significa amichevule è sonda. Perchè u muvimentu serà assai lentu, u cane generale ùn hà micca ammucciatu, è lasciarà u ghjattu toccu stessu. Di sicuru, se u cane hè una spezia assai attiva, penserà chì questu hè una parte di u ghjocu, è poi reagisce rapidamente, chì farà u ghjattu nervoso è ferma u cuntattu è ammuccià di novu.
In questu stadiu, se i cani chjuchi è i misgi grossi, i cani attivi è i misgi attivi, o cuccioli è gattini sò inseme, durà per un bellu pezzu, è l'altri seranu familiarizati cù l'altri attraversu u ghjocu è a sonda. S'ellu hè un cane grande, un cane tranquillu è un gattu tranquillu, passanu un tempu assai veloce. Puderanu familiarizà cù l'altri in una settimana, è dopu eliminà a so vigilanza è entra in u ritmu di a vita normale in u futuru.
A terza tappa di a relazione trà i misgi è i cani. Questa tappa hè una relazione à longu andà trà i misgi è i cani. I cani accettanu i misgi cum'è membri di u gruppu per cuntene è prutegge, mentri i misgi trattanu i cani cum'è cumpagni di ghjocu o dipendenti. I cani tornanu à u so tempu di dorme di ogni ghjornu è u tempu di attività eccessiva, è a so attenzione torna à i so patroni, esce à ghjucà è à manghjà, mentre chì i misgi cumincianu à confià più nantu à i cani quandu cuntattate cù i cani.
U funziunamentu più cumuni hè chì, se un cane grande in casa pò purtà a sicurità è u calore à u ghjattu, soprattuttu in l'invernu, u ghjattu spessu dorme cù u cane, è ancu u corpu sanu si trova nantu à u cane, è arrubbarà qualchi cose. nantu à a tavula per piacè u cane è chjappà in terra per u cane per manghjà; Si ammucciaranu in sicretu è avvicinà à u cane cun gioia, è poi sbattà è sneak attaccu mentre u cane ùn hè micca attentu; Si stenderanu accantu à u ghjacaru è tenenu i gammi è a coda di u ghjacaru à u celu per masticà è scratch (senza zampe). I cani perdenu gradualmente u so interessu in i misgi, in particulare i cani grossi lasciaranu u ghjattu à sbattà è giranu cum'è i zitelli, in ocasioni facenu un ruggitu minacciatu quandu ferisce, o batte u ghjattu à parte cù e so unghie. I cani chjuchi sò più probabili di esse intimidati da i misgi in u futuru. Dopu tuttu, i misgi di a stessa dimensione sò assai più putenti cà i cani.
A cosa più impurtante per i misgi è i cani per campà inseme hè di evitari di scratchà l'ochji di u cane cù a zampa di u ghjattu in u primu stadiu, è di sparte l'alimentu di u cane quandu u ghjattu pensa chì hè bonu cù u cane in u stadiu più tardi. I cani assolutamente ùn piace micca di sparte l'alimentariu, cusì serà diversu quandu manghjanu. Se un ghjattu prova di sparte l'alimentu, pò esse culpitu in capu da u cane, o ancu muzzicatu à morte.
Tempu di Postu: Mar-10-2023