Sintomi è trattamentu di l'infezzione da calicivirus felina
L'infezione da calicivirus di u gattu, cunnisciuta ancu com'è rinoconjunctivitis infettiva felina, hè un tipu di malatia respiratorja virali in i misgi. E so caratteristiche cliniche include rinite, conjunctivitis è pneumonia, è hà un tipu di frebba bifasica. A malatia hè frequente in i misgi, cù una alta incidenza è una bassa mortalità, ma a mortalità di i gattini hè summamente alta.
①Route di trasmissione
In cundizioni naturali, solu l'animali felini sò suscettibili à calicivirus felinu. Sta malatia si trova spessu in i misgi di 56-84 ghjorni, è i misgi di 56 ghjorni ponu ancu esse infettati è infettati. I principali fonti di infezzjoni di sta malatia sò i misgi malati è i misgi infettati. U virus contamina l'ambienti circundante cù secrezioni è excreta, è poi si sparghje à i misgi sani. Pò esse ancu trasmessi à i misgi suscettibili per u cuntattu direttu. Una volta chì u virus si sparghje à pupulazioni di gatti suscettibili, pò causà una trasmissione rapida è diffusa, in particulare in i misgi ghjovani. Ospedali per animali, ospedali veterinari, populazioni di riserva, pupulazioni di gatti sperimentali, è altre zone densamente populate sò più favurevuli à a trasmissione di calicivirus felino.
② Sintomi clinichi
U periodu d'incubazione di l'infezzione di calicivirus felina hè relativamente cortu, cù u più curtu essendu 1 ghjornu, di solitu 2-3 ghjorni, è un cursu naturali di 7-10 ghjorni. Ùn hè micca una infizzione secundaria è spessu pò esse naturalmente tolerata. À l'iniziu di a malatia, ci hè una mancanza d'energia, un poveru appetite, drooling, sneezing, lacrime, è secrezioni serose chì scorri da a cavità nasale. In seguitu, l'ulceri appariscenu in a cavità orale, cù a superficia di l'ulcera distribuita in a lingua è u palatu duru, in particulare in u palatu cleft. Calchì volta, superfici ulcerate di variate dimensioni appariscenu ancu in a mucosa nasale. I casi severi ponu purtà à bronchitis, ancu a pneumonia, chì pò causà difficultà di respirazione. Uni pochi casi mostranu solu dolore musculare è keratitis, senza sintomi respiratorii.
③Misure di prevenzione è cuntrollu
A vaccinazione pò esse usata per prevene sta malatia. I vaccini includenu vaccinu unicu di calicivirus cat è co-vaccinu, cù a vacuna attenuata di cultura cellulare è a vacuna inattivata. A co-vaccina hè una tripla vaccina di calicivirus cat, virus di rinotracheitis infettiva di cat, è virus di panleucopenia cat. I vaccini ponu esse aduprati in gattini di più di trè settimane. Inject una volta à l'annu in u futuru. A causa di u fattu chì i misgi recuperati chì anu resistutu à sta malatia pò purtà u virus per un bellu pezzu, almenu 35 ghjorni, deve esse strettamente isolati per impedisce a diffusione.
Tempu di Postu: Nov-01-2023