Imalattia di cisti infettive
Caratteristiche etiologiche:
1. Attributi è classificazioni
U virus di e malatie cistiche infettive appartene à a famiglia di virus RNA a doppia catena è à u genus di virus RNA doppia filamentu. Hà dui serotipi, à dì u serotipu I (ceppa derivata da u pollulu) è u serotipu II (ceppa derivata da u turchinu). . Frà elli, a virulenza di i ceppi di serotipu I varieghja assai.
2. Proliferazione di virus
U virus pò cresce è ripruduce nantu à l'embrioni di pollo. Tuttarà l'embrioni di pollulu 3-5 ghjorni dopu à esse inoculati in a membrana chorioallantoic. Causarà edema in tutti l'embrioni di pollo, congestioni è sanguinamenti spot-like in a testa è i pedi, è necrosi mottled di u fegatu.
3. Resistenza
U virus hè assai resistente, resistente à a luce, resistente à a congelazione è u scongelu ripetutu, è hè resistente à tripsina, cloroformu è etere. Hà una forte toleranza à u calore è pò sopravvive à 56 ° C per 5 ore è 60 ° C per 30 minuti; u virus pò sopravvive in i pollastri contaminati per 100 ghjorni. U virus hè sensibule à i disinfettanti cum'è l'acidu peraceticu, l'ipoclorito di sodiu, u poveru sbiancante è i preparati di iodu cù cuncentrazione di disinfettazione convenzionale, è u virus pò esse inattivatu in pocu tempu.
4. Hemagglutination
U virus ùn pò micca agglutinate i globuli rossi di i polli è parechji altri animali.
Tempu di post: Dec-19-2023