A rabbia hè ancu cunnisciuta cum'è idrofobia o malattia di cane pazzo. L'idrofobia hè chjamata secondu a prestazione di e persone dopu l'infezzione. I cani malati ùn anu micca paura di l'acqua o di a luce. A malatia di cane pazza hè più adattata per i cani. E manifestazioni cliniche di i misgi è i cani sò a gelosia, eccitazione, mania, drooling è perdita di cuscenza, seguita da paralisi fisica è morte, di solitu accumpagnata da encefalite non suppurative.

Rabbia in i misgi è i canipò esse divisu à pocu pressu in u periodu prodromalu, u periodu di eccitazione è u periodu di paralisi, è u periodu di incubazione hè soprattuttu di 20-60 ghjorni.

A rabbia in i misgi hè di solitu assai viulente. In generale, i pruprietarii di animali ponu distingue facilmente. U ghjattu si piatta in u bughju. Quandu a ghjente passa, si precipita di colpu à gratta è muzzicà a ghjente, in particulare li piace à attaccà a testa è a faccia di e persone. Questu hè simili à parechji misgi è persone chì ghjucanu, ma in fattu, ci hè una grande diferenza. Quandu si ghjocanu cù e persone, a caccia ùn pruduce micca unghie è denti, è a rabia attacca assai dura. À u listessu tempu, u ghjattu mostrarà pupulari divergenti, bava, tremuli musculari, arcu daretu è spressione feroce. Finalmente, intrì in u stadiu di paralisi, paralisi di i membri è i musculi di a testa, a voce rauca, è infine u coma è a morte.

I cani sò spessu presentati à a rabia. U periodu prodromu hè di 1-2 ghjorni. I cani sò depressi è sbulicati. Si piattanu in u bughju. E so pupille sò dilatate è congestionate. Sò assai sensibili à u sonu è l'attività circundante. Li piace à manghjà corpi straneri, petri, legnu è plastica. Ogni tipu di pianti muzzicanu, aumentanu a saliva è a bava. Allora entre in u periodu di frenesia, chì cumencia à aumentà l'aggressione, a paralisi di a gola, è attaccà ogni animali in muvimentu intornu. In l'ultima tappa, a bocca hè difficiuli di chjude per via di a paralisi, a lingua pende, i membri posteriori ùn sò micca capaci di marchjà è swing, gradualmente paralizatu, è infine morse.

U virus di a rabbia hè faciule d'infettà quasi tutti l'animali di sangue caldu, trà i quali i cani è i misgi sò assai suscettibili à u virus di a rabia, è sò generalmente campanu intornu à noi, per quessa, anu da esse vaccinati in tempu è efficace. Torna à u video precedente, u cane hè veramente rabbia ?

U virus di a rabbia esiste principalmente in u cervellu, u cerebellum è a spina di l'animali malati. Ci hè ancu un gran numaru di virus in glànduli salivarii è saliva, è sò scaricati cù saliva. Hè per quessa chì a maiò parte di elli sò infettati per muzzicà a pelle, è certi persone sò infettati manghjendu a carne di l'animali malati o manghjendu trà l'animali. Hè statu infurmatu chì l'omu, i cani, i bovini è l'altri animali si sparghjenu attraversu a placenta è l'aerosol in esperimenti (per esse più cunfirmati).

7ca74de7


Tempu di Postu: 12-Jan-2022