Doppiu cliccà
Sceglite per traduce

Aghju bisognu di lascià a luce per u mo gattu di notte?

I misgi anu sempre avutu assai caratteristiche chì ùn avemu micca capitu cumplettamente sottu u so aspettu misteriosu è eleganti, unu di i quali hè i so abitudini di attività nocturna. Cum'è un animale chì si piatta di ghjornu è esce di notte, l'attività notturna di i misgi è u bisognu di luce sò sempre stati u focu di i so patroni. Allora, s'ellu hè necessariu di lascià a luce per i misgi di notte hè diventatu una quistione chì parechji patroni di gatti pensanu. Questu articulu hà da scopre stu prublema, chì implica l'abilità visuale di i misgi, i bisogni di notte, è cumu creà un ambiente adattatu per a so vita di notte.

Prima, avemu bisognu di capiscenu l'abilità visuale di i misgi. L'ochji di i misgi anu una struttura speciale chì li permette di vede l'uggetti in ambienti estremamente luminosi, grazia à una struttura in i so ochji chjamata "cellule spur retiniana", chì li permette di vede assai megliu cà l'omu di notte o in cundizioni di luce fioca. U "pupille" in l'ochju di u ghjattu pò aghjustà a so dimensione di apertura è di chjusu secondu l'intensità di a luce, permettendu più o menu luce per entre, in modu chì pò vede chjaramente in ambienti scuri. Dunque, da un puntu di vista fisiulogicu, i misgi ùn anu micca bisognu di fonti di luce artificiale per l'attività normale di notte.

In ogni casu, da a perspettiva di l'abitudini di vita è a sicurità, a quistione di lascià una luce per i misgi di notte ùn hè micca un "sì" o "no" assolutu. In u salvaticu, l'antenati di i misgi cacciavanu di notte, affittendu à a so visione è u so acutu per catturà a preda. In ogni casu, in l'ambienti di casa muderni, i misgi ùn anu micca bisognu di caccià per l'alimentariu, ma i so instinti per spiegà è ghjucà anu sempre. Per certi misgi chì spessu si movenu è ghjucanu di notte, l'illuminazione curretta pò aiutà à localizà megliu i ghjoculi è evità l'accidenti quandu correnu di notte, cum'è sbattà in i mobili.

Aghju bisognu di lascià a luce per u mo gattu di notte

Inoltre, per certi misgi più vechji o misgi cù una vista povera, abbandunà una luce di notte pò furnisce un sensu extra di sicurità. In questu modu, quandu si movenu in a notte o utilizanu a litter box, ponu sentenu più à l'aise è cunfidenza.

Da una perspettiva di salute mentale, lascià una luce accesa hà ancu i so benefici. Per esempiu, per i gattini novi o i misgi chì sò appena spustati, esse scunnisciuti cù u novu ambiente pò fà chì si sentenu inquietu. In questu casu, lascià una luce calda ùn pò micca solu aiutà à adattà à u novu ambiente più veloce, ma ancu riduce i prublemi di cumportamentu causati da u timore o l'ansietà.

Di sicuru, lascià una luce nantu à esse dinò un certu modu è gradu. A luce troppu luminosa pò disturbà u restu normale di u gattu, è ancu affettà u so clock biologicu è a salute. Per quessa, hè assai impurtante di sceglie una luce suave chì ùn irritarà micca u gattu. Alcune luci di notte pensate per a notte o lampade cù funzioni di dimming ponu furnisce a quantità giusta di illuminazione senza disturbà a vita normale di u gattu.


Tempu di post: 14-ghjugnu-2024