A malatia respiratorja cronica in i pollastri
A Malattia Respiratoria Crònica hè una di l'infezioni batteriche più cumuni chì minaccianu i bandi in u mondu. Una volta entra in a banda, hè quì per stà. Hè pussibule di mantene fora è chì fà quandu unu di i vostri gaddini hè infettatu?
Chì ghjè a malatia respiratorja cronica in i pollastri?
A Malattia Respiratoria Crònica (CRD) o micoplasmosi hè una malatia respiratorja bacteriana diffusa causata da Mycoplasma gallisepticum (MG). L'uccelli anu l'occhi d'acqua, a secrezione nasale, a tosse è i soni di gurgling. Hè una malatia avicola assai cumuni chì pò esse difficiuli di eradicate una volta chì entra in una banda.
I battìri di micoplasma preferanu i pollastri chì sò sottu stress. Una infizzione pò esse dorme in u corpu di u pollulu, solu per spuntà di colpu quandu u pollulu hè sottumessu à stress. Quandu a malatia si sviluppa, hè assai contagiosa è hà parechje manere di sparghje à traversu a banda.
A micoplasmosi hè una di e malatie più cumuni in l'uffizii veterinari. I galli è i ghjovani pullets sò generalmente più soffrenu di una infizzione.
Primu aiutu in i prublemi respiratorii in u pollo
- VetRx Veterinary Aid: Pone uni pochi di gocce di VetRx caldu, direttamente da a buttiglia, in a gola di l'acellu di notte. O dissolve VetRx in l'acqua potabile (una goccia per una tazza).
- Soluzione EquiSilver: aghjunghje a suluzione à u nebulizzatore. Mantene delicatamente a maschera di nebulizzatore à a so testa, coprendu u beccu è i narici cumpletamente. Permette à u nebulizzatore di ciclu in tuttu u prucessu.
- Equa Holistics Probiotics: spruzzate 1 scoop per 30 pulcini (da 0 à 4 settimane d'età), per 20 giovani pollastri (da 5 à 15 settimane d'età), o per 10 polli adulti (più di 16 settimane d'età) nantu à i so alimenti. una basa di ogni ghjornu.
Cosa da fà se a malatia respiratorja cronica hè prisente in u vostru gruppu?
Se tenete ragiuni per crede chì unu o più gaddini in a vostra banda pò avè CRD, o se osservate sintomi di a malatia, hè impurtante per piglià l'azzione pronta. Cumincià cù l'amministrazione di u trattamentu di "Primi Aiuti" per furnisce un sollievu immediatu è una cura di supportu per i vostri acelli. Dopu, implementate e misure di quarantena è cercate l'assistenza di un veterinariu per un diagnosticu precisu.
Primu aiutu per a malatia respiratorja cronica
Siccomu a malatia resta inattiva in a banda indefinitamente, nisuna cura o pruduttu cunnisciutu pò eliminà completamente. In ogni casu, diversi medicazione senza prescrizione ponu allevà i sintomi è cunsulate i vostri polli.
Passi da piglià dopu à suspettà a malatia respiratorja cronica in a vostra banda
- Isolate i pollastri infettati è mette in un locu còmode cun accessu faciule à l'acqua è l'alimentariu
- Limite u stress per l'acelli
- Circate l'assistenza di u vostru veterinariu per u diagnosticu currettu è trattamentu
- Eliminate tutti i pollastri da u coop per a disinfettazione
- Pulite è disinfettate i pavimenti di i pollastri, i roosts, i muri, i soffitti è i nidi.
- Lasciate almenu 7 ghjorni per a coop per aria fora prima di vultà i vostri acelli non infettati
Sintomi di a malatia respiratorja cronica
Per piacè nutate chì solu un veterinariu pò fà un diagnosticu currettu. A manera più cumuna di diagnostichi hè aduprendu una prova di PCR in tempu reale. Ma affronteremu i sintomi cumuni di CRD.
A malatia respiratorja cronica hè unrespiratorii superiori infezzione, è tutti i sintomi sò ligati à a distress respiratoria. À u principiu, pò esse cum'è una infezzjoni oculare ligera. Quandu l'infezzione s'aggrava, l'acelli anu difficultà à respira è secrezioni nasali.
I sintomi di a malatia respiratorja cronica sò:
- starnutu, tosse,suoni di gorgoglio,scuzzulate a testa
- sbadigliatu, respira cù a bocca aperta, gasping for air
- secrezione nasale è narici pieni di pus
- acquosa,ochji spumanti cù bolle
- perdita di l'appetite è diminuzione di l'ingesta alimentaria
- pruduzzione di uova più bassa
A micoplasmosi spessu emerge cum'è una complicazione cù altre infizzioni è malatie. In questi casi, assai più sintomi ponu appare.
A gravità di i sintomi varieghja cù u statu di vaccinazione, i ceppi implicati, l'immunità è l'età. I sintomi sò generalmente più miti per i galline vechje.
Quandu usacchi d'ariaèpulmonidi u pollulu sò infettati, a malatia pò esse fatale.
Malattie simili
U diagnosticu pò esse difficiule perchè i sintomi sò assai simili à l'altri malatie respiratorii, cum'è:
- Coryza infettiva- ancu una infezzjoni bacteriana
- Bronchitis infizziosa- una malatia contagiosa causata da una varietà di ceppi di coronavirus
- Laringotracheite infettiva- una infezzjoni virali cù u virus herpes
- Colera di pollame- una malatia bacteriana chì torna i pettini di pollo viola
- A malatia di Newcastle- una infezzjoni virali cù u virus di a malatia di Newcastle
- L'influenza aviaria - una infezzjoni virali cù u virus di l'influenza
- Carenza di vitamina A - una carenza di vitamina A
Trasmissione di Mycoplasma
A Malattia Respiratoria Crònica hè contagiosa è pò esse introdutta in u gruppu per via d'acelli infettati. Quessi ponu esse altri gaddini, ma ancu turchi o acelli salvatichi. I battìri ponu ancu esse purtati via a ropa, i scarpi, l'equipaggiu, o ancu a nostra pelle.
Una volta à l'internu di a banda, a bacteria si sparghje per u cuntattu direttu, l'alimenti contaminati è l'acqua, è aerosols in l'aria. Sfortunatamente, l'agente infettivu si sparghje ancu à traversu l'ova, facendu sfida à eliminà a bacteria in una banda infettata.
A diffusione hè di solitu assai lenta, è a distribuzione per l'aria ùn hè probabilmente micca a strada di propagazione primaria.
A micoplasmosi in i pollastri ùn hè micca contagiosa per l'omu è ùn pone micca risicu per a salute. Certi spezie di Mycoplasma ponu affettà l'omu, ma sò diffirenti di quelli chì infettanu i nostri polli.
Trattamentu di a malatia respiratorja cronica
Diversi antibiotici ponu aiutà in a lotta contru a micoplasmosi, ma nimu ùn sguassate bè a bacteria. Quandu una banda hè infettata, i batteri sò quì per stà. L'antibiotici ponu aiutà solu a ricuperazione è diminuite a trasmissione à l'altri polli.
A malatia ferma dorme in a banda per a vita. Per quessa, hè bisognu di trattamentu per una basa mensuale per mantene a malatia suppressa. Se introducete novi uccelli à a banda, prubabilmente saranu ancu infettati.
Parechji prupietari di bandati sceglienu di depopulate è rimpiazzà a banda cù novi acelli. Ancu quandu si rimpiazzanu tutti l'acelli, hè indispensabile disinfettà i locali per sradicà tutte e bacteria.
Pudete trattà a malatia respiratorja cronicaNaturalmente?
Siccomu a Malattia Respiratoria Crònica ferma in a banda per a vita, l'acelli deve esse trattatu continuamente cù medicazione. Stu usu crònicu di l'antibiotici hà un risicu sustinibili chì i battìri sò resistenti à l'antibiotici.
Per affruntà questu, i scientisti cercanu e medicine alternative per rimpiazzà l'antibiotici. In 2017,i circadori anu scupertuchì l'estratti di a pianta Meniran sò assai efficace contru Mycoplasma gallisepticum.
L'arbe di Meniran cuntenenu parechji composti bioattivi cù attività antibacteriana, cum'è terpenoidi, alcaloidi, flavonoidi, saponini è tannini.Studi dopucunfirmatu sti risultati è hà dettu chì Meniran extract 65% supplementation hà avutu un effettu significativu nantu à a salute di u pollulu.
Mentre chì sti risultati sò promettenti, ùn aspettate micca i stessi miglioramenti sustanziali da i rimedii di erbe cumparatu cù l'antibiotici.
Impattu di a malatia respiratorja cronica dopu a ricuperazione
Ancu dopu a ricuperazione, l'acelli portanu a bacteria latente in u so corpu. Questi batteri ùn causanu micca sintomi clinichi, ma anu un impattu in u corpu di u pollulu. L'effettu secundariu principale hè una diminuzione crònica chjuca ma significativa di a produzzione d'ova per i galline.
U stessu s'aplica à i pollastri chì sò vaccinati cù vaccini vivi attenuati, cum'è discuteremu dopu.
Fattori di risicu
Parechji pollastri sò purtatori di i batteri, ma ùn mostranu micca sintomi finu à ch'elli sò stressati. U stress pò emerge in parechje forme.
Esempii di fatturi di risichi chì ponu attivà a micoplasmosi indotta da u stress includenu:
- intruduce un pollulu à una nova banda
- un gregge sopravvive apredatoreattaccu
- perde piume durantemutazione
- eccessivamente ansiosi ogalli aggressivi
- mancanza di spaziuin u pollulu
- malnutrizione è abitudini di dieta malsana
- mancanza diventilazioneè a qualità di l'aria povera
Ùn hè micca sempre evidenti ciò chì sò i stressors, è qualchì volta ùn ci vole micca assai per ghjunghje à u puntu di punta. Ancu un cambiamentu bruscu di u clima è di u clima pò pruvucà abbastanza stress per u Mycoplasma per piglià u sopra.
Prevenzione di a malatia respiratorja cronica
A prevenzione di a malatia respiratorja cronica hè custituita da trè cumpunenti principali:
- riducendu u stress è evitendu situazioni stressanti
- impediscenu à i batteri di entre in a banda
- vaccinazione
In pratica, questu significa:
- uttene solu l'acelli da e bande chì sò liberi da micoplasmosi è sò cumpletamente vaccinati
- mette in quarantena ogni nova gallina per un paru di settimane
- praticà una bona biosecurità, soprattuttu quandu visitate altre bandate
- furnisce l'adeguatuventilazione in u pollulu; i fumi di ammonia irritate è debilitanu a trachea di i polli
- regularmentepulite è disinfettate u pollastru, alimentatori è abbeverati
- assicurài gaddini anu abbastanza spaziu in u gallinare è corre
- furnisce refugghi per prevene u stress termicu o u calore esternu in cundizioni di congelazione
- riduce l'intimidamentu o i danni di piuma cunpeepers senza pinè/oselle di pollo
- Predator proof u vostru pollastru perpredaturi cumuni in u vostru vicinatu
- furnisce u vostru gregnu cun una dieta propria è aghjunghje supplementi per l'acelli più debuli
Tutte queste misure sò critichi quandu si tratta di i zitelli. Hè una longa lista di criteri, ma a maiò parte di sti misure devenu esse parti di e vostre rutine standard di ogni ghjornu. Aiuta à aghjunghje supplementi antibiotici à l'acqua potabile in scenarii stressanti.
Avà, ci hè qualcosa à dì nantu à a vaccinazione.
Vaccinazione per Mycoplasmosis
Ci sò dui tipi di vaccini dispunibili:
- batterini- vaccini basati nantu à i batteri uccisi è disattivati
- vaccini viventi- vaccini basati nantu à batteri vivi debilitati di a ceppa F, ts-11, o ceppi 6/85
Batterini
I batterini sò i più sicuri perchè sò completamente inattivati è ùn ponu micca fà i pollastri malati. Ma ùn sò micca cumunimenti usati perchè venenu cun un costu altu. Sò ancu menu efficaci cà i vaccini vivi, postu chì ponu solu cuntrullà temporaneamente l'infezioni è ùn anu micca un effettu sustanziale in a prutezzione di unu sistema respiratorju di u polluluà longu andà (Kleven). Dunque, l'acelli anu bisognu di dosi ripetuti di i vaccini.
Vaccini vivi
I vaccini vivi sò assai più efficaci, ma cuntenenu i batteri attuali. Sò virulenti è venenu cù effetti latu avversi. I gruppi vaccinati anu una diminuzione di a pruduzzione d'ova in paragunà cù e bandate micca vaccinate.Scentifichihà studiatu 132 bandate cummirciali è hà riportatu una diferenza di circa ottu ova annu per gallina ova. Questa differenza hè insignificante per i picculi bandati di u cortile, ma sustanziale per l'aviculture più grande.
U svantaghju più significativu di i vaccini vivi hè chì facenu malati l'acelli. Portanu a malatia è a sparghjeranu à l'altri acelli. Hè un prublema tremenda per i pruprietarii di pollastre chì mantenenu ancu i tacchini. In i turchini, a cundizione hè assai peghju chè in i pollastri è vene cun sintomi severi. In particulare i vaccini basati in F-strain sò assai virulenti.
L'altri vaccini sò stati sviluppati nantu à i ceppi ts-11 è 6/85 per superà a virulenza di a vacuna F-strain. Sti vaccini sò menu patogeni, ma tendenu à esse ancu menu efficaci. Certi gruppi di strati chì sò stati vaccinati cù catene ts-11 è 6/85 anu avutu ancu focu è anu da esse vaccinati cù e varianti F-strain.
Vaccini futuri
Attualmente, i scientistisò in ricercanovi modi per superà i prublemi cù i vaccini esistenti. Questi vaccini utilizanu tecniche muderne, cum'è u sviluppu di una vaccina basata in adenovirus recombinante. Sti vaccini novi mostranu risultati promettenti è probabili chì saranu più efficaci è menu caru cà l'opzioni attuali.
Prevalenza di a malatia respiratorja cronica
Certi fonti stimanu chì u 65% di i pollastri di u mondu portanu bacteria Mycoplasma. Hè una malatia mundiale, ma a prevalenza varieghja per paese.
Per esempiu, inCosta d'Ivory, a prevalenza di Mycoplasma gallisepticum in u 2021 hà superatu a marca di 90% in ottanta splutazioni avicole muderni di salute. À u cuntrariu, inBelgica, A prevalenza di M. Gallisepticum in strati è broilers era più bassu di cinque per centu. I ricercatori assumenu chì questu hè principalmente perchè l'ova per a ripruduzzione sò sottu vigilanza ufficiale in Belgio.
Quessi sò numeri ufficiali chì venenu da l'aviculture cummerciale. In ogni casu, a malatia si trova assai cumunu in i bandi di pollastri di cortile assai menu regulati.
Interazzione cù altri batteri è malatie
L'infezzione respiratoria cronica hè causata da Mycoplasma gallisepticum è l'infizzioni senza complicazioni in i polli sò generalmente relativamente lievi. Sfurtunatamente, i battìri sò generalmente unisce à un esercitu di altri battìri. In particulare l'infizzioni di E. coli sò tipicamenti chì venenu. Una infezzjoni di E. Coli risultatu in una inflammazione severa di i sacchi d'aria di u pollulu, u core è u fegatu.
In realtà, Mycoplasma gallisepticum hè solu un tipu di Mycoplasma. Ci sò parechji generi è solu alcuni di elli portanu à a Malattia Respiratoria Crònica. Quandu un veterinariu o un tecnicu di laboratoriu prova per a Malattia Respiratoria Crònica, facenu un diagnosticu differenziale per isolà i micoplasmi patogeni. Hè per quessa chì utilizanu una prova PCR. Hè una prova moleculare chì analizeghja un tampone respiratoriu superiore in cerca di u materiale geneticu di Mycoplasma gallisepticum.
In più di E. Coli, altri infizzioni secundarii cuncurrenti cumuni includenuA malatia di Newcastle, l'influenza aviaire,Bronchitis infizziosa, èLaringotracheite infettiva.
Mycoplasma gallisepticum
Mycoplasma hè un genus remarquable di battìri minusculi chì mancanu un muru cellulare. Hè per quessa chì sò eccezziunale resistenti à parechji antibiotici. A maiò parte di l'antibiotici uccidenu i batteri distrughjendu u so muru cellulare.
Ci sò centinaie di varietà chì causanu malatie respiratorie in animali, insetti è umani. Certi tipi ponu ancu influenzà e piante. Tutti venenu in diverse forme è cù una dimensione di circa 100 nanometri, sò trà l'organisimi più chjuchi scuperti.
Hè principalmente Mycoplasma gallisepticum chì causa a malatia respiratorja cronica in pollastri, tacchini, piccioni è altri uccelli. In ogni casu, i pollastri ponu ancu soffre di una infezzione simultanea cù Mycoplasma synoviae. Sti battìri affettanu ancu l'osse è l'articuli di un pollulu, sopra à u sistema respiratorju.
Riassuntu
A Malattia Respiratoria Crònica, o micoplasmosi, hè una malatia bacteriana diffusa indotta da u stress chì afecta u sistema respiratoriu superiore di i pollastri è l'altri acelli. Hè una malatia assai persistente, è una volta entra in a banda, hè quì per stà. Ancu s'ellu pò esse trattatu cù antibiotici, a bacteria sopravvive latente in u corpu di u pollulu.
Una volta chì a vostra banda hè infettata, avete da sceglie di depopulate o cuntinuà cù a banda in a cunniscenza chì l'infezzione hè presente. Nisun altru pollulu pò esse introduttu o sguassatu da a banda.
Ci sò parechje vaccini dispunibili. Certi vaccini sò basati nantu à i batteri disattivati è sò assai sicuri d'utilizà. Tuttavia, sò menu efficaci, costu, è deve esse amministratu regularmente. L'altri vaccini sò basati nantu à i batteri vivi, ma infettaranu i vostri polli. Questu hè soprattuttu problematicu s'è vo avete turchi, cum'è a malatia hè assai più severa per i turchi.
I pollastri chì sopravvivenu à a malatia ùn mostraranu micca segni clinichi di a malatia, ma ponu vede alcuni effetti secundari, cum'è a diminuzione di a produzzione d'ova. Questu hè ancu appiicatu à i pollastri chì sò vaccinati cù vaccini vivi.
Tempu di Postu: Settembre 11-2023