Starnutu Feline: Cause è Trattamentu

Cause è Trattamentu di Starnuti Felini
Ah, u gattu starnutu - pò esse unu di i soni più belli chì avete mai intesu, ma hè mai una causa di preoccupazione? Cum'è i so umani, i misgi ponu chjappà u friddu è soffrenu di infezioni respiratorii superiori è sinusali. Tuttavia, ci sò altre cundizioni chì ponu ancu purtà à quelli cute little sneezes.

Perchè u mo gattu starnuta?
I misgi ponu starnutà per una varietà di motivi, cum'è:

Un semplice solletico nasale. Tutti l'avemu avutu !
Un odore nocivo, cum'è i chimichi
Dust è altre particelle in l'aria
Un oggettu straneru cum'è un pezzu di filu, erba o capelli
Una infezione respiratoria
Inflamazioni di a cavità nasale è / o sinus
Infiammazione o infezione di un dente causando un drenaggio in i seni

Perchè i gatti starnunu? Ci hè un mudellu?
Probabilmente ùn ci hè nisuna ragione per preoccupassi di l'eternutu occasionale quì è quì - pò esse solu qualcosa in l'aria chì irrita u so passaghju nasale. S'ellu hè più cà solu occasionale, cercate mudelli: succede à u listessu tempu di u ghjornu? Succede solu in una certa stanza o durante l'attività di famiglia? A ricerca di mudelli pò aiutà à determinà se u vostru ghjattu starnuta per un irritante, cum'è u polu o perfume, o s'ellu hè causatu da una infizzione o una altra cundizione sottostante.

Sè vo notate chì u vostru gattu starnute più quandu pulite u bagnu, o dopu avè fattu u so affari in u so bagnu, puderia esse avè una reazione à una chimica in i prudutti di pulizia o polvera in littera.

Per d 'altra banda, se u vostru ghjattu starnuta assai è avete nutatu una scarica da u nasu o l'ochji cù una mancanza d'energia è a perdita di l'appetite, pò esse qualcosa di preoccupari. Starnutu accumpagnatu da altri sintomi pò esse un signu chì u vostru ghjattu soffre di una infezzjoni respiratoria superiore o di una altra cundizione sottostante chì pò esse bisognu di cura veterinaria.

Quandu vede un veterinariu?
Veterinariu à sente u core di u gattu. Se u vostru ghjattu starnuta solu in l'occasione senza altri sintomi o sintomi assai lievi, pudete esse capaci di aspittà un ghjornu o dui è simpricimenti cuntrollà ella per qualsiasi cambiamenti. Gattini, invece, deve sempre esse vistu da un veterinariu quandu soffrenu di sti tipi di sintomi.

Se u starnutu persiste o hè accumpagnatu da altri sintomi, una visita à u veterinariu hè più prubabile necessariu per un diagnosticu è trattamentu propiu. Questu hè particularmente impurtante se u vostru ghjattu hà cessatu di manghjà. A perdita di l'appetite hè un sintumu assai cumuni di e cundizioni respiratorii superiori in i misgi per a perdita di l'odore è / o di u gustu, è ancu di l'incapacità di respira da u nasu. Certi cundizzioni pò ancu causà difficultà à inguglia.

A cuntrariu di u corpu umanu chì pò passà settimane o ancu mesi senza manghjà, u corpu di un gattu passa in modu di fame dopu solu 2-3 ghjorni. Questu pò esse risultatu in una cundizione seria è potenzialmente fatale chjamata lipidosi hepatica (o malatia di u fegatu grassu). In questi casi, i fluidi intravenosi è un supportu nutrizionale supplementu sò spessu necessarii per u trattamentu immediatu, seguitu da ogni prescrizione necessaria cum'è antibiotici, medicazione anti-nausea è stimulanti di l'appetite.

Cause di starnutu in i misgi
Infizzioni respiratorii superiori
U pruprietariu accarezza un gattu malatu Starnutu hè un sintumu cumuni di infizzioni respiratorii superiori (URI) in i misgi. Spessu chjamatu u "friddu cumunu" o a "gripe di u gattu", l'infizzioni respiratorii superiori ponu esse virali, bacteriale è ancu fungi, ancu s'ellu hè menu cumuni.

Sti tipi d'infizzioni ponu durà da 7 à 21 ghjorni, cù 7 à 10 ghjorni cum'è a durata media per i casi senza complicazioni.

Sintomi
I sintomi cumuni di l'infezzione respiratorie superiore in i misgi includenu:
Sternuti recurrenti per parechje ore o ghjorni
Scarga inusual da u nasu o l'ochji chì ponu appare chjara, gialla, verde o sanguinosa
Tosse o deglutizione ripetuta
Letargia o febbre
Desidratazione è/o diminuzione di l'appetite

I misgi à un risicu più altu di sviluppà URI includenu i gattini è i misgi anziani, è i misgi non vaccinati è immunosuppressi. Siccomu parechji di i virus chì causanu queste infezioni sò altamente contagiosi, quelli chì sò tenuti in gruppi cum'è rifugi è famiglie multicat sò ancu vulnerabili, soprattuttu s'ellu ùn sò micca vaccinati.

Trattamentu
U trattamentu per l'infizzioni respiratorii superiore dipende da a gravità. In i casi cù sintomi generalmente ligeri, l'URI ponu risolve per sè stessu dopu un paru di settimane. In altri casi, un trattamentu supplementu pò esse necessariu, cum'è:
Medicamenti antivirali o antibiotici
Gocce per l'occhi è/o u nasu
 I steroidi
Fluidi sottocutanei (in casi di disidratazione)
I casi severi ponu esse bisognu di l'uspitalu per trattamentu più intensivu, cum'è fluidi IV è supportu nutrizionale. S'ellu ùn hè micca trattatu, l'infizzioni respiratorii superiori ponu purtà à altre cumplicazioni gravi cum'è a pneumonia, prublemi di respirazione cronica è ancu cecità.

Se suspettate chì u vostru ghjattu hà una infezzjoni respiratoria superiore, eccu alcuni passi immediati chì pudete piglià per offre qualchì sollievu:
 Pulite regularmente ogni scarica da u nasu è a faccia di u vostru gattu cù un cuttuni caldu è umitu.
Pruvate à fà manghjà u vostru gattu scaldendu un pocu di conserva.
Assicuratevi chì u vostru gattu hà assai acqua fresca.
Eseguite un umidificatore per aiutà à mantene i passaggi nasali di u vostru gattu umidi.
Problemi nasali è sinusali

I misgi ponu ancu soffre di cundizioni inflammatorii cum'è rinite è sinusite. A rinitis hè a inflamazioni di e mucosa di u nasu, chì tutti sapemu cum'è "nasu stuffy", è a sinusitis hè a inflamazioni in u forru di i sinus.

Sti dui cundizioni sò spessu inseme in i misgi, chjamati "rinosinusitis", è sò cumplicazioni cumuni di infizzioni respiratorii superiori.

Sintomi
In più di i starnuti frequenti, i segni di rinite è sinusitis in i misgi includenu:
Scarga nasale chiara in casi lievi O gialla, verde o sanguinosa in casi severi
Respirazioni fatiche, russate e/o respirando per la bocca
 Zampa in faccia
Lacrime è scarica da l'ochji
Sternutu inversu (pulizia di u nasu per inalazioni brevi è veloci)
Un nodulu nantu à u ponte di u nasu (se fungus)

Trattamentu
U diagnosticu di rinitis è sinusitis implica una valutazione di a storia medica di u vostru ghjattu, cù un esame fisicu cumpletu. Una rinoscopia, chì implica l'inserimentu di un endoscopiu chjucu in u nasu o a bocca per una visualizazione megliu di a struttura nasale, pò ancu esse necessariu cù un lavatu nasali per cullà mostre.

U trattamentu pò include un flush nasale è antibiotici di spettru largu per trattà o prevene infizzioni bacteriale, cù una dosa di steroidi per apre a cavità nasale è sinusale. I fluidi intravenosi è u sustegnu nutrizionale pò ancu esse necessariu in i casi severi.

Cundizioni respiratorii superiori croniche
Starnutu frequente è recurrente in i misgi pò ancu esse dovutu à e cundizioni respiratorii croniche. A rinite crònica hè a più cumuna è hè generalmente u risultatu di danni permanenti à u sistema immune è i passaggi nasali.

Sintomi
I sintomi di e cundizioni respiratorii superiori croniche in i misgi sò simili à l'infizzioni respiratorii superiori è l'inflamazioni, ma persiste per settimane o mesi o in intervalli di uni pochi di settimane. Cundizioni cum'è a rinite crònica pò ancu purtà à infizzioni bacteriale recurrenti, chì ponu aggravà i sintomi.

Questi sintomi ponu include:
 Attacchi di starnutu
 Nasu chinu, chì cola
Scarga nasale densa è gialla
Perdita di l'appetite
Drooling è difficultà à deglutire
Scarica da unu o dui ochji

I misgi chì si sò digià ricuperati da infezioni virali acute gravi, cum'è calicivirus felino è herpesvirus felino, sò più suscettibili à e cundizioni respiratorii superiori croniche, cù sintomi chì persistenu continuamente o intermittenti. Sò ancu più probabili di soffre di riattivazione di virus per u stress, a malatia o l'immunosuppressione.

Opzioni di trattamentu
Cù cundizioni croniche, più investigazione hè necessaria per determinà e cause sottostanti, cumprese:
 Test di sangue è di urina per detectà virus è altre malatie infettive
Raggi X o imaging avanzatu (CT o MRI) di u nasu, a faringe è u pettu
Rhinoscopia per una visualizazione megliu di e strutture in u nasu
Picculi biopsie da u nasu per determinà s'ellu ci hè un urganismu

Sfurtunatamente, ùn ci sò cure per e cundizioni respiratorii superiori croniche in i misgi, per quessa, u trattamentu generalmente implica a gestione di i sintomi cù cura veterinaria frequente è medicazione.

Allergii
A cuntrariu di l'omu, l'allergii ùn sò micca una causa cumuni di starnuti in i misgi. Invece, i sintomi sò generalmente in forma di irritazioni di a pelle, cum'è lesioni, prurito è perdita di capelli. In ogni casu, certi misgi ponu soffre di altri sintomi, cum'è l'occhi pruriginosi è acquosi cù tosse, starnuti è sibilanti - in particulare in i misgi cù l'asma.

Sta cundizione, cunnisciuta cum'è "febre di fienu" in l'omu, hè chjamata rinite allergica è i sintomi ponu accade staghjunali s'ellu hè dovutu à allergens esterni cum'è u polline, o tuttu l'annu s'ellu hè causatu da allergens interni cum'è u polu è u muffa.

Opzioni di trattamentu
Sfortunatamente, ùn ci sò micca cure per allergii in i misgi. Tuttavia, i sintomi ponu esse gestiti cù un pianu di trattamentu specializatu sviluppatu da u vostru veterinariu primariu o un specialista in dermatologia veterinaria. Questu pò include vaccini persunalizati è altri medicazione, cù una dieta speciale.

Vaccini
Certi vaccini, cum'è quelli usati per prevene l'infizzioni respiratorii superiori, ponu ancu causà starnuti in i misgi. In ogni casu, i sintomi sò generalmente risolve da sè stessu in pochi ghjorni.

Combatte u fretu prima ch'ellu succede
Di sicuru, a prevenzione hè sempre megliu cà u trattamentu. Pigliendu uni pochi di passi extra, pudete esse capace di mantene u vostru gattu sanu è evità una vita di starnuti.

Unu di i migliori modi per prevene certi virus hè di avè u vostru gattu vaccinatu secondu u calendariu cunsigliatu da u vostru veterinariu di famiglia. Se ùn site micca sicuru di qualsiasi aspettu di a salute di u vostru ghjattu, chjamate u vostru veterinariu di famiglia. Hè per quessa u duttore !


Tempu di post: 30-novembre-2022